TITLE

DESCRIPTION

WIEDEŃ MIASTO MOZARTA I KLIMTA – GRUDNIOWY WYJAZD NA KIERMASZ ŚWIĄTECZNY KLAS VII, VIII I III G

W połowie grudnia odbyła się wycieczka do Wiednia dla chętnych uczniów z naszej szkoły. Celem podróży było zobaczenie miasta zimą, poznanie kultury austriackiej, możliwość oglądania zabytków i pięknych wystaw oraz przejście ulicami Jarmarku Bożonarodzeniowego. Zaczęliśmy naszą wyprawę 13.12.2018 wieczorem, więc całą drogę przejechaliśmy nocą. Gdy dojechaliśmy do Wiednia, zjedliśmy szybkie śniadanie w autokarze i podjechaliśmy pod Hundertwasserhaus. Jest to dom, wykonany w niespotykanym stylu i pomalowany w nietypowych barwach. Następnie przeszliśmy się ulicami Wiednia i nasz niezastąpiony przewodnik - pan Emil opowiadał nam o każdym zabytku, który napotkaliśmy. Zwiedziliśmy np. Katedrę św. Szczepana. Dalej, podzieleni na grupy, udaliśmy się z opiekunami na zakupy do sklepów, które nie są dostępne w Polsce (Lush, Claire’s…). Na zakończenie pierwszego dnia zobaczyliśmy jeszcze dom Mozarta i zmęczeni, ale szczęśliwi udaliśmy się do hotelu. Następnego dnia wybraliśmy się na…..Jarmark Bożonarodzeniowy! Bardzo spodobały nam się ozdoby, lampki i wszystko to, co dawało mu świąteczny nastrój. Można było kupić tam wszelkiego rodzaju ozdoby świąteczne, wypić gorącą czekoladę lub zjeść przepyszne, pieczone kasztany. Po dawce świątecznego klimatu pojechaliśmy do Muzeum Historii Naturalnej. Zobaczyliśmy minerały, dinozaury, prehistoryczne zwierzęta…. Potem udaliśmy się na kolejny Jarmark, który tak samo nas oczarował. Zobaczyliśmy jeszcze Muzeum, w którym były eksponaty takie jak korony, berła, obrazy…

W niedzielę rano spakowaliśmy wszystko do walizek i wsiedliśmy do autokaru. Ale to nie był koniec wycieczki! Pojechaliśmy na cmentarz, gdzie były groby znanych ludzi, np. kompozytorów takich jak Strauss. Następnie udaliśmy się do Muzeum Wojny, gdzie mogliśmy zobaczyć mundury, karabiny… Niestety był to ostatni punkt programu, bo wszystko, co dobre szybko się kończy…. Rozpoczęliśmy naszą podróż powrotną do Polski….Humory dopisywały, więc podróż minęła nam bardzo przyjemnie. Do Legionowa wróciliśmy około godziny pierwszej w nocy. Na miejscu czekali na nas „wyspani” rodzice Wycieczka do Wiednia wszystkim bardzo się podobała...Mieliśmy pełno niezapomnianych przygód, dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy oraz odwiedziliśmy bardzo interesujące miejsca. Wiedeń urzekł nas swoimi zabytkami i infrastrukturą. Chcemy bardzo podziękować panu Emilowi za zorganizowanie tej wspaniałej wycieczki i prosimy o więcej… Z niecierpliwością czekamy na następną! Serdeczne podziękowania należą się również naszym pozostałym, fantastycznym opiekunom: panu Rubenowi, pani Agnieszce i pani Dyrektor za stworzenie niepowtarzalnej atmosfery i za pomoc, na którą zawsze mogliśmy liczyć!