Uczniowie klas 8a i 8b uczestniczyli w czterogodzinnych warsztatach związanych z projektem, o którym organizatorzy piszą tak:
"Girls Into Global STEM" (czyli w skrócie GIGS) to program realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej wraz z partnerami ze Szwecji, Polski, Cypru i Wielkiej Brytanii. Jego głównym celem jest zachęcenie młodzieży, głównie dziewcząt, do nauki, badań i podejmowania karier w obszarze przedmiotów ścisłych i przyrodniczych (ang. STEM – Science, Technology, Engineering and Maths – nauka, technologia, inżynieria i matematyka).
W projekcie chcemy, by rozbudzaniu zainteresowań STEM towarzyszyła też większa świadomość kwestii globalnych, a także rozwój kompetencji informatycznych (umiejętności w zakresie technologii cyfrowych).
Wciąż pokutuje przekonanie o tym, że nauki ścisłe nie są dla dziewcząt. Przekłada się to na ich realne doświadczenia w szkole, wybory edukacyjne, a w rezultacie - szanse na rynku pracy. Dodatkowo szkolne przedmioty ścisłe często postrzega się jako trudne, możliwe do opanowania tylko przez zdolną młodzież. Tymczasem badania pokazują, że kompetencje techniczne i matematyczne z powodzeniem można ćwiczyć i rozwijać, a motywacja do nauki rośnie, gdy nie musimy zmagać się ze stereotypami na swój temat, np. tymi dotyczącymi naszej płci.
Część uczniów uczestniczy w tym projekcie od kilku miesięcy wraz ze swoją nauczycielką matematyki.
Na wspomnianych powyżej warsztatach mówiliśmy o stereotypach, głównie w kontekście STEM, znaczeniu STEM w życiu osobistym i zawodowym, oraz ćwiczyliśmy pracę zespołową. Opracowywaliśmy pomysły na wynalazki związane z naszym hobby. Dzięki tym zajęciom dowiedzieliśmy się też więcej o sobie, swoich poglądach i zainteresowaniach.
Warsztaty prowadziła koordynatorka projektu.