TITLE

DESCRIPTION

Wycieczka gimnazjalistów na Wileńszczyźnie

Dnia 23.04. pojechaliśmy na wycieczkę klasową na Litwę. Razem z nami pojechała klasa I B oraz kilka osób ze starszych klas. Wyjechaliśmy z Legionowa około godziny 23.50. Podróż trwała 9 godzin. Kiedy dotarliśmy na miejsce, dołączyła do nas pani przewodnik. Najpierw poszliśmy na śniadanie do restauracji, ponieważ wszyscy byliśmy głodni. Następnie zwiedzaliśmy Wilno. Byliśmy w wielu pięknych Kościołach oraz w szkole dla Polaków mieszkających na Litwie. Największe wrażenia wywarł na mnie Kościół pod wezwaniem Michała Archanioła. Barokowe białe wnętrze czyni ten zabytek wyjątkowym. Wieczorem udaliśmy się do hotelu, aby zostawić tam nasze walizki i poszliśmy zjeść obiadokolację. Tak zakończył się pierwszy dzień na Litwie. Następnego dnia wstaliśmy o 7.00 rano i po śniadaniu pojechaliśmy do miejscowości Troki. Tam płynęliśmy statkiem oraz zwiedzaliśmy ogromny zamek wzniesiony w XIV–XV w. przez wielkiego księcia litewskiego Kiejstuta i jego syna Witolda Kiedy rejs się zakończył, poszliśmy kupić pamiątki. Zanim wróciliśmy do stolicy, w pobliskiej restauracji zjedliśmy tradycyjne litewskie potrawy. Po powrocie do Wilna pojechaliśmy do kawiarni, która znajdowała się na wieży telewizyjnej. Będąc na górze, można było podziwiać piękny krajobraz miasta. Następnie oglądaliśmy obraz Matki Boskiej Ostrobramskiej i zwiedzaliśmy Stare Miasto. Do hotelu wróciliśmy około godziny 17.00 i udaliśmy się na kolację. Trzeciego dnia wracaliśmy już do Polski, ale po drodze wstąpiliśmy do parku wodnego w Druskiennikach, gdzie kąpaliśmy się w basenach. Do Legionowa wróciliśmy 26.04 o godzinie 21.00. Wszyscy byliśmy bardzo zadowoleni i jednogłośnie przyznaliśmy, że była to interesująca i pełna wrażeń wycieczka.