Wycieczka do Niemiec 2015

31 maja i 1 czerwca

31 maja wyjechaliśmy z Legionowa o godzinie 23:00. Podróż była długa, lecz nikt się nie nudził. Do malowniczego Drezna dojechaliśmy 1 czerwca około godziny 9:00. Zwiedzaliśmy wiele bardzo interesujących i pięknych miejsc. Najbardziej utkwił nam w pamięci kościół znajdujący się na głównym placu miasta. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni z całego dnia, przejechaliśmy na nocleg do hotelu, który znajdował się w starym zamku w okolicach Windischleuba.

2 czerwca Po śniadaniu wyjechaliśmy w kierunku Stuttgartu. Około godziny 15:00 dotarliśmy do fabryki elektrycznych modeli kolejek w Göppingen. Oglądaliśmy nie tylko nowe kolejki, ale też ich starsze wersje. Gdy obejrzeliśmy wszystkie pojazdy, wróciliśmy do hotelu.

3 czerwca Nadszedł czas na zwiedzanie fabryk samochodów. Była środa, wszyscy, a zwłaszcza chłopcy, byli bardzo podnieceni wyjazdem do Stuttgartu. Cała grupa szybko się zebrała i już o 8:30 byliśmy w autokarze. Naszym pierwszym punktem zwiedzania była fabryka, muzeum Porsche i muzeum Mercedesa! Po około czterech godzinach interesującego zwiedzania tych zaskakujących miejsc głodni i pełni wrażeń ruszyliśmy do centrum miasta. Tam mieliśmy czas wolny, mogliśmy zjeść, pospacerować po malowniczych uliczkach oraz odpocząć i zrobić zakupy. Po około 3 godzinach wszyscy zebraliśmy się w umówionym miejscu i o 19:00 byliśmy już na pysznej obiadokolacji. Później mieliśmy jeszcze parę godzin wolnego czasu, który zawsze wykorzystywaliśmy bardzo dobrze 🙂

4 czerwca Ten dzień zapowiadał się fantastycznie! Był upalny czwartek, wszyscy wstaliśmy pełni energii, zjedliśmy pyszne śniadanie i od razu ruszyliśmy do autokaru! Zmierzaliśmy do Sinsheim. W muzeum techniki mogliśmy wejść do autentycznych samolotów umieszczonych na platformach, np. Tupolewa lub Air France… Niesamowite przeżycie! Mogliśmy tam też zobaczyć modele starych aut, militaria i nie tylko. Po zwiedzaniu udaliśmy się do kina 3D, gdzie obejrzeliśmy niezmiernie realistyczny film o dinozaurach, niestety był po Niemiecku, ale i tak nam się podobało. Wreszcie udaliśmy się do najbardziej oczekiwanego punktu całej wycieczki PARKU ROZRYWKI!!! Było niezmiernie fajnie (trochę adrenaliny każdemu się przyda), ale też bardzo gorąco. Po tych wszystkich ekscytujących wrażeniach wróciliśmy zmęczeni i pełni radości do hotelu.

5 czerwca O godzinie 9.00 wszyscy uczestnicy byli gotowi do wyjazdu w kierunku Metzingen. Na miejscu czekał nas upał, ale nie przeszkodził nam w zakupach w Outletcity. Mogliśmy zaopatrzyć się w takich sklepach, jak Gucci, Dolce Gabbana czy Tommy Hilfiger. Był to raj dla każdego, ponieważ wszystko mogliśmy kupić po okazjonalnych cenach. Również każdy smakosz mógł się zadowolić w świetnie zaopatrzonych sklepach Linda i Milki. Następnie udaliśmy się w kierunku basenów termalnych w Bietigheim, osoby nieuczestniczące w zabawie na basenie, zwiedzały miasteczko. Po upływie dwóch godzin zabraliśmy się całą grupą i poszliśmy odpocząć w pięknym ogrodzie japońskim. Następnie ruszyliśmy w kierunku hotelu na obiadokolacje. Wieczorem mieliśmy czas na kąpiel i relaks.

6 czerwca Po śniadaniu ruszyliśmy w kierunku dalszego zwiedzania Stuttgartu, gdzie mogliśmy dokonać ostatnich zakupów. Następnie zwiedzaliśmy pałac Ludwika oraz ogród botaniczny Wilhelma. Pogoda zaskoczyła nas wyższą temperaturą niż wcześniej, jednak program wycieczki pozwolił nam na odpoczynek w cieniu. Po powrocie do hotelu zorganizowano ognisko.

7 czerwca Po śniadaniu o godz. 9:00 ruszyliśmy w drogę powrotną w kierunku Jabłonny i Legionowa. Pogoda sprzyjała podróży i temperatura nie była wysoka. Wróciliśmy z uśmiechami na twarzach ok. godz. 24:00.